söndag 4 maj 2014

Lite uppdatering


Måste börja med och visa en bild på Mexx som hittat en favorit plats på soffan,efter att Magnus möblerade om. Han står så och väntar på att någon ska komma och mysa med honom. Gullhund !!

I veckan lämnade jag in min bild för tvättning. Fick den tvättad och helstädad inuti för bara 200 kr. himla billigt och jätteskönt att slippa göra det själv.
Hittade en gammal bild från 1997 när jag är på kolmårdens djurpark.Fick äran att hålla i denna vackra örn
Har även suttit nere vid bryggan och spanat efter örn,men inte sett till någon
1 maj var jag instruktör för ett gäng rottis ägare. Skitkul dag och alla var så himla nöjda. 2 nya medlemmar till NBK fick vi oxå trots att det var östast rottisklubben som fixade detta . Vi gick igenom inlärning av alla moment i lydnadsklass I .Det blev lite tryck efter denna dag och många vill att vi gör om det och andra som inte var med vill vara med nästa gång.


Här är hela gänget utom ordförande för Rottisklubben som tog bilden

Fredag kväll satte jag mig vid bryggan igen och fotade lite andra fåglar eftersom örnen inte ville visa sig.

På lördagen var det dags för Magnus att ha en prova på kickbike dag med rottisklubben. Även där var alla så nöjda efter dagen och de hundar som inte ville dra kom snabbt igång med Magnus som hare.
I dag har jag ,Magnus och Sandra varit uppe och tittat på tävling på klubben. på bilden är det Camilla och Orkan som går fritt följ.Det är trevligt att sitta och kika på när andra tävlar. Ingen press allas :-)
Vi passade på att träna lite lydnad när vi ändå var på klubben. På eftermiddagen var Sandra och jag på vallkurs igen och våra hundar skötte sig jättebra. Fick lite nya grejer att öva på tills nästa kurstillfälle som redan är nu på onsdag.

Så det är bästa att träna,så det fick bli en runda hos våra får nu på kvällen. Även lite apportering hann vi med. tror att Okey är ganska nöjd nu , för han sover.

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Så roligt med uppdatering! Härliga bilder som vanligt! Den på vårt fria följ lämnar väl et och annat att önska men, men.. Nu är jag anmäld till TVÅ nya högre spårtävlingar! Hoppas bara man kommer med på någon av dem...! Ha nu en bra arbetsvecka. /Kram från Camilla & Orkan