söndag 27 april 2014

Oj vilken vecka

Efter jobbet i tisdags så for jag hem och hämtade mina hundar. Jag skulle fota SM ansvariga i Botkyrka och tänkte även passa på att träna lite innan. Känns ganska bra med Okey han blir inte störd av ny miljö så träningen gick bra. När så hela SM gänget kom blev det fotografering. Fick riktigt fina bilder men kan inte visa dem innan de är publicerade i katalogen eller hemsidan


Onsdagen efter jobbet åkte jag inte hem utan åkte direkt till en föreläsning. Det var valldomare Johan G som berättade och gav tips på hur man kan hjälpa sin hund på valltävlingar. Fick faktiskt många ahaa och det var jättekul att höra hur han tänker. Torsdag var det dags för lydnadsträning på klubben med Tage, Sonja och Kjell-Åke men under dagen hade jag varit på huvudkontoret på en massa möten och även ett lunchmöte med chefen. Jag fick oxå mitt presentkort på 5000 kr ( födelsdagspresent av företaget )
Eftersom jag redan visste vad jag skulle köpa för kortet så åkte jag till Elgiganten redan dagen efter. Jag skulle ha en fotoskrivare och en sådan där massage dyna som man kan sätt i fåtöljen. Tyvärr sålde de inte sådana längre och då tänkte jag ...men va ska jag ha då ?? Ha ha ha vet ni hur roligt det var att gå och shoppa loss utan att behöva betala en ända krona. Här är allt jag köpte. Massagekrage , en fin stavmix med tillbehör, elvisp chilli , vattenkokare ,dubbelt våffeljärn , radio, brödrost chilli , fotoskrivare, dubbel uppsättning toner ,fotopapper, vanligt papper , elektrisk fot fil , och en sådan där apparat som klipper hår i näsan till Magnus .Allt gick på 4990 kr så det blev en loka oxå för en 10. Man blir törstig av att handla. När jag betalat allt så hängde personalen med mig ut i bilen med alla grejer. Vilken service :-)
När jag kom hem var det rena julafton att öppna alla paket. På lördagen var det kennelträff på Skärgårdslamm .Vilken underbar dag vi hade. Tänk om det hade spöregnat, då hade det inte varit lika roligt. det var knytis så alla hade med sig till lunch eller fika. Man gick där ifrån proppmätt
Här kommer lite bilder på alla som var med. Sandra tränar fålla.
Jag tränar fålla

Sanna hjälper Jenny i en liten 25:a

Helen i 25:an

Carina i 25:an

Roger i 25.an .

Helen i 25:an

Monika som har Skärgårdslamms Bitch. Hon hjälpte även till när vi behövde hjälp med våra hundar eftersom Sanna inte skulle hinna med alla.En helt fantastisk dag så STORT TACK SANNA och alla andra.

I dag på morgonen såg jag denna fina fågel. Fick veta att det var en sparvhök .Tog bilden genom fönstret men den blev ganska bra ändå. Jag har beställt en fågelbok så jag själv kan kolla vad jag fotar.
På förmiddagen blev det ett lass till återvinningen och lite fix hemma. Vid lunch var vi ett gäng som tränade lydnad på klubben. Maria, Tage, Kjell-Åke och jag. Det var så himla varm men hundarna gick ganska bra ändå.

På eftermiddagen kom Sandra och byggde ihop fållan. Nu jädrar skall här tränas fålla. Våra får är skitsvåra att få in så det blir en jättebra träning.
Efter det så fick Sandras Spike och Cip gå ner och bada. Lite läskigt är det dock,det är ju inte direkt jättevarmt i vattnet och hundarna kan lätt få kramp. Men det gick bra då de inte fick bada så länge.
Nu i kväll har även Okey fått träna på fållan och vi fick in dem 2 gånger. Jag håller oxå på att kämpa med att få in ett ord för "lugna dig" men det är inte lätt.
Nu blir det soffhäng resten av kvällen

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Så mycket du hunnit med!
Så roligt med alla saker du kunde gå in och plocka åt dig! Härlig känsla! Den där fotfilen skulle jag vilja veta vad den kostade och när du provat den veta om den var bra - har tänkt köpa en sådan själv. /Kram från Camilla & Orkan