måndag 21 april 2014

Påskledigt


Vilken fantastisk helg.Helt enormt härligt och fint väder. Jag har nog varit ute i snitt 6 timmar per dag.I fredags åkte jag ut till Sanna och tränade vallning. Det blev ett tufft pass för Okey då fåren var ganska springiga. Kossorna var oxå med så det blev extra nervit för mig


Efter vallningen blev det lite fika och då ville Ferdinand vara med hihihihi
På hemvägen såg jag Von Platens fina kronhjortar och blev då tvungen att stanna för lite fotografering

Lördagen började med fårklippning. 3 timmar tog det med 2 får men då satte vi och fika en timme i mellan.
Anna är så duktig på att klippa får

Sandra fick oxå prova

Nu är damerna nyfriserade och jättefina

Efter klippningen åkte jag upp till klubben. Tänkte göra en film när jag kör Marias Lux. Den 1 maj ska jag vara lydnadsinstruktör för 10 rottweieler och jag vill då visa en film när jag går med en Rottis. Det gick jättebra och filmen är snart klar
Okey fick oxå träna men värmen tar lite så han var lite seg. Det är väl så...första värmen

Här en bild på Maria och Lux som jag tog på söndagen. Vi tränade lydnad även då.
Efter de åkte jag,Sandra och Tage till Inger och Kåre i Sorunda och vallade. Det gick jättebra med alla hundar

Kvällen tillbringades på altanen med en kall . Så skönt att kunna sitta ute :-)
I dag måndag blev det nästan 3 timmar på klubben tillsammans med Sandra, Tage och Maria.
Ett par havsörnar har jag även sett denna helg och det gör mig så glad
Nu är det snart kväller och en 4 dagars arbets vecka som väntar. Jag ska oxå hinna med att fota SM ansvariga , teori kurs vallning " Hur domaren tänker " och lydnadsträning. Nästa lördag är det kennelträff och söndagen vill jag inte boka till någonting. Hoppas nu det fina vädret håller i sig.

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Även ni ser ut att ha haft full rulle hela tiden och vilken underbart väder sedan! Ska bli riktigt skönt med kort arbetsvecka. Ha det nu så bra! / Kram Camilla & Orkan