söndag 13 april 2014

Regn och sol

Den här veckan har bjudit på både regn och sol.Som tur är har vi haft sol nästan hela helgen. Det har blåst lite men det gör ingenting.I onsdag så började jag och Sandra vallkurs hos Sanna. Lyxigt då det bara är vi 2 som går på kursen och fick valla så mycket att man nästan blev trött.Fick läxa tills nästa gång och det håller vi på att träna .Jag är ute och tränar redan kl 6 på morgonen med Okey. Så skönt att att hinna med det innan jobbet. Vi nöter även på lydnaden och främst står tempo,ställande och dirrigeringsapportering på schemat. Tage börjar känna sig bättre och det är så roligt att vi kan träna ihop igen. Här en bild på Tage efter träningen då han får agera lekfarbror åt alla BC


Anna var hemma hos mig i lördags och klippte 1 får. Hon är jätteduktig men orkade bara ett. I maj förra året blev hon avslängd från en häst och skadade sig så illa att de inte trodde hon skulle överleva. Efter några veckor i koma satt hon i rullstol .Anna är envis och har tränat och tränat och nu kan hon både valla med sina hundar, har fått körkortet tillbaka och i lördags klippte hon sitt första får efter olyckan.I påsk ska vi ta de 2 som är kvar.
Sandra var på staketbyggar kurs i lördags och vill nu gärna bygga om vårt staket. Vi får räkna på det och planera lite. På söndagen hjälpte hon till att gräva fram diket. Vattnet stiger i hagen om man inte gör det. Tack Sandra !!
Efter hårt arbete var det gott med lite vegitasrisk lunch på plantshopen. Väldigt populärt ställe,mysig miljö och god mat
När jag kom hem tog jag kameran och gick ner och satte mig på bryggan. Tog 5 minuter som kom havsörner . Ganska långt bort men tog några bilder ändå. Det är fantastiskt att jag ser havsörn varje dag .

Nu är det kortvecka och jag slutar 13 på torsdag. Härligt med långledigt. Kommer säkert fyllas med massa hundträning, fårklippning och mys med gubben

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Ser ut som ni haft full rulle denna veckan och i helgen. Såg idag att du hade ringt på min mobil igår!! Du vet min mobiltelefonoperatör funkar inte här ute på landet... Skriv gärna på FB om det var något speciellt du ville. Ha en nu en härlig kort-vecka. / Kram från Camilla & Orkan