söndag 6 april 2014

Härligt helgväder

Efter en arbetsvecka är det skönt att ta med kameran och en öl och sätta sig på bryggan.Fåglarna kvittrar och en och annan båt åker förbi. Helt underbart


Lördagmorgon började med lite vallning och precis då jag kommit ut i hagen så kom denna fantastiska havsörn.



Anna och Sandra kom också för att valla och det blev några timmar i hagen med vallning, fika och snack. På bilden så vallar Annas fina Froy
Fåren behövde inte anstränga sig speciellt utan det var lugnt och fint. Bröderna Spike och Okey skötte sig bra

När vi vallat färdigt hade Magnus börjat elda så eftermiddagen blev det att bära bort ris och fixa
På kvällen blev det grillat och brasan tändes i spisen. Myslördag !! På söndagmorgon hade jag redan vid 7 tagit ett träningspass i hagen med Okey. Vid 9 var jag ute hos Sanna och tittade på hennes alla fina lamm. Nu är det inte så många kvar som skall lamma. Visst är de söta ?


Sanna föreslog att vi skulle ta Okey bort till kossorna. Hualigen... jag har lite kofobi.
Jag tog iallafall in Okey för att han skulle få prova att valla kossor men när jag skickade honom till höger och vänster så letade han efter fåren. Hahahaha han fattade inte riktigt att det var kossorna som vi skulle valla. Sanna tog några fina bilder på oss


Efter kovallningen fick han valla på hennes får och det var jättekul. Värsta draget på dem så han fick kämpa att hålla dem. På onsdag börjar vi vallkurs så det kommer att bli så himla bra. Nu i kväll har jag varit nere en sväng vid sjön igen. Helt vindstilla och alldeles underbart. Vi har haft en ganska fin men lite kall helg och nu väntas regn i några dagar. Tog en bilder på huset där vi bor i kvällssolen. Fint va ?

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hej där!
Så fantastiskt gulliga lammen är! De måste vara underbart mjuka i pälsen också, eller? Och ni bor så fint vid viken! Vi måste träffas och grilla lite längre fram i vår. /Kram från Camilla & Orkan