söndag 30 mars 2014

Mycket trevlig helg

I lördags var det vinterns sista ridhusträning och efter den hade vi bestämt att vi alla skulle till Nosa in och fika. Ullis på Nosa In öppnade en timme tidigare till oss .Det var väl snällt. Vi hade det jättetrevligt och jag käkade självklart räkmacka :-)

Efter det åkte jag hem och vilade en stund och sedan tog jag kameran och gick ner och satte mig på bryggan. Det var helt galet skönt och jag blev kvar där i 2 timmar



Magnus trampade ner en stund med sin nyinköpta militärcykel


När jag kom hem så hade Dido roat sig själv. Fy fanken vilken skitgris. Hon hade grävt som en galning 

I dag har Sandra och jag varit på lydnadskurs för Anne. Temat var rutan och vi fick bra tips med oss hem. Efter kursen åkte vi till Nina i Lissma och vallade med pojkarna. Lilla Cip fick också putta får.


Efter det hängde jag och Okey med en jobbarkompis, för nu skulle vi verkligen hitta den där matplatsen för rovfåglar som ligger på gamla soptippen i Gladökvarn. Det var en ordentlig promenad för att ta sig dit och det gick uppför ordentligt,men fram kom vi.
Man kunde se ända in till globen och det var riktigt fint där. Marie hade med sig kaffe och mackor och det smakade riktigt gott där vi satt i gräset. En havsörn såg jag sedan var det mest korpar och fiskmåsar. De hade inte fyllt på matplatsen så det kan ju vara en anledning.Trevlig var det iallafall och efter ett partimmar promenerade vi tillbaka till bilarna
Nu i kväll visade sig solen från sin bästa kvällsida. 
Jag är trött som en filbunke men väldigt glad och nöjd efter denna helg. Skönt att vara ut mest hela tiden. Okey är också väldigt nöjd och han sover nu som en liten gris.

Inga kommentarer: