söndag 23 mars 2014

Bildbom :-)


Det blir en hel del bilder på några veckor.Här kommer en hel drös 

Okey har fått vallat flera gånger för nu ska vi snart anmäla oss till ett VP.Spännande

Det är inte mycket kvar på min åtel men jag har haft besök av vildsvin,grävling,räv och korpar
Sandra har ju hämtat hem lilla Cip och det går så himla bra med Spike och Cip

I lödags var Sandra och jag hos Nina i Lissma och tränade vallning. Vi fick gör flera hämt och det behöver vi verkligen träna på 

Lilla Cip fick oxå putta får och då blir man ju så trött

Efter vallningen var jag hemma hos en kompis och fikade . vi tog även en tur till Gladö kvarn för att försöka hitta stället där de matar örnar. Tyvärr hittade vi inte det men jag ska göra ett nytt försök en annan dag. Efter det åkte jag och mötte Maria i fågeltornet i ösmo. Där fick vi sällskap och två goa gubbar som var fågelskådare. De berättade om fåglarna på plats i visade i böcker. Fick tips om att fota denna lilla söta fågel.

Det finns även bäver där,kan man se på träden.

I dag har jag fotat lite blandade fåglar


Även Okey,Dido och Spike fick vara med på bild
Har även hunnit med att föta Sannas får då komunen vill ha bilder får vid vattnet


och så bilder på lammen förstår

Här ligger all tackor som väntar på att få egna lamm
Sanna har även 2 kor
Sist en fin bild på Dido som förra veckan fyllde 10 år


1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Härliga bilder som vanligt! Och du ser ut att ha haft en bra helg du med. / kram från Camilla & Orkan