söndag 11 maj 2014

Massa roligt denna vecka

För utom vallkurs och en massa lydnadsträning så har jag varit med jobbet på konferans på lidingö. Mycket givande grupparbete som avslutades med kappsegling och god middag.




Fredagkvällen tillbringades på klubben för att färdigställa planerna inför lördagens träning. Sandra och jag höll på i drygt 2 timmar sedan blev det bus med Tages och våra hundar. Lördagmorgon var jag tidigt på klubben. Eliten som jag först skulle ropa startade kl 9 . Vi hade två finska gäster som tävlade och de var jätteduktiga.Jag ropade även klass 2 så det blev en halvlång dag och jag kom väl där ifrån kl 14,30 . Hem och vila en stund och sedan en promenad med hundarna. Okey blir så galen när han fått tag i en pinne. Kolla in Min pinne blick :-)
När hundarna fått sitt gick jag ner och satte mig på brygga i 1,5 timme. Alldeles stilla och så skönt för kroppen
Söndag morgon efter frukost var det dags för Sandra och mig att ta tag i utgrävning av får hus. Jädrar vad vi slet och jag vet inte hur många skottkärror vi körde. 4 timmar med lite lunch höll vi på.
När vi gav upp hade vi kommit så här lång. Blåsor i händerna och trötta ryggar på köpet. På fredag ska vi ta den sista biten innan vi ger oss på insidan av fårhuset
Jag fick ett A4  album av Sandra där jag tänkte sätta in mina finaste bilder. Första bilden är nu på plats.Tänkte fylla den och sedan ha den liggande på bordet om man får gäster så kan de bläddra i den. 
Snart ny vecka och på fredag efter jobbet så blir det att kolla på valltävling och sedan gräva dynga i fårhuset.

Inga kommentarer: