torsdag 6 mars 2014

Massor att blogga

Som vanligt långt mellan inläggen,men nu är det dags att blogga lite. Vad har hänt sedan sist .... jo, Sandra och Alex har bestämt att bli med valp igen. Valpen Cip kommer från Nina i Lissma .Har fått träffa honom flera gånger trots att Sandra inte fått hem honom ännu. Hon ska jobba lite i Örebro först men helgen V-11 är det dags att ta hem honom 

Vi har haft årsmöte på klubben och det flöt på väldigt bra. Tage och Si-Si blev åter igen årets lydnadshund. Stort grattis till er
1 mars hade NBK sin första tävling och för andra året i rad har vi haft den i ridhuset på kalvö. Fredagen innan var vi ett gäng som fixade och gjorde i ordning planen med mera. 06,45 tävlingsdagen var jag redan på plats för att kolla så allt var riktigt klart. Första start gick redan kl 8 .Det flöt på riktigt bra men tyvärr hade vi nog nästa 20 avhopp. Det var från början 51 starter. Lite trist att så många hoppar av.för tävlingen är väl arrangerad och planen är toppen.Ska fundera på hur vi ska lägga upp det till nästa år för att få så många starter på plats som vi vill. Har en ide om det.
I söndags bjöd vi hem oss till Tage och Margot på en fika. Det blev ett gäng timmar med mycket prat och gofika. Jättetrevligt att få sitta ner och ha tiden att prata om allt och inget 
Nu börjar man se lite djur igen.Har varit väldigt dåligt denna vinter, de har väl gömt sig i skogen. Korparna har landat på min åtel,havsörnen har visat sig några gånger och denna älg hälsade jag på i går morse innan jag for till jobbet.
För några veckor sedan var vi på föreläsning i norr om staden . Det var Britta Agardh och hennes sambo och det blev väl ca 20 i publiken. Alla sponsor ekipagen var på plats och vi fick efter föreläsningen stanna och boka tid för konditionsträning och annat.
I går tisdag var det då dags för konditionsträning. Den var förlag på Sjöhaga hos Birgita Hoflin . Okey och jag fick köra samtidigt och man mätte pulsen på oss båda. Jag lämnade även vikt och mått för nu ska jag få bättre kondition. Den här jävla vinter har tagit knäcken på mig men nu går vi mot ljusare tider. 
Magnus och Mexx körde även testet men de är ju så vältränade så vi kan inte jämföra oss med varandra. Britta ska maila träningsupplägg och utfallet på testet.

I gå bestämde jag med en gammal vän från Västervik att vi äntligen skall träffas. Jag och några kompisar  lärde känna Barbro Roback som barn och hon var ca 10 äldre en mig. Hon hade häst som vi fick rida på och varje kväll var vi hemma hos henne och käkade popcorn och uppträdde ( ABBA) för henne. Världen goaste människa som sedan flyttade upp mot Uppsala. Nu bor hon på en gård med hästar, får och hundar och på lördag ska jag dit. Det är 25 år sedan jag sist var och hälsade på.

1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Hejsan,
Kul att läsa en massa nytt här! Men så roligt att återförenas med en gammal vän så där. Hoppas vi får SOL och underbart väder till helgen som de lovat. / Kram från Camilla & Orkan