söndag 16 februari 2014

Örnar i mängder

Nu har då svärfar och jag varit iväg till Svartådalen och kika på örn. Vi anlände till gömslet när det var mörkt så med ficklampa så fick vi sätta upp våra kameror och fixa. Så fort det blev ljust kom de första korparna och havsörnen. Tyvärr hade vi inte vädret med oss , då de på förmiddagen var gråmulet och eftermiddagen bjöd på massor av snö men den naturupplevelse jag fick uppleva är svårslaget. Totalt var det 5 örnar på plats samtidigt och det bästa var att man kunde ta sig tid att titta och inte hela tiden ha ögat i kameran. Tack mamma och pappa för pengarna som jag fick när jag fyllde år, och som jag kommer att använda för roliga äventyr. Om ni klickar på första bilden så att den blir stor så kan ni i nederkant trycka vidare på nästa bild.















1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Fantastiska bilder!!! Så roligt för er att ni fick möjlighet att se och fota så många fina fåglar!
/ Kram från Camilla & Orkan