måndag 6 januari 2014

Nyårsafton och framåt


På nyårsafton for jag och Maria ut till ett ställe där vi hörde av Sanna att man lagt ut slaktavfall. Hon hade sett örn där på morgonen. Vi fick ställa bilen och sedan gå en bit och när vi nästan var framme så satte vi på oss våra dräkter. När vi började gå igen kom en ormvråk bara ett par meter över traktorstigen och han såg oss inte. Först när det kanske var 5 meter kvar så såg han oss och gjorde en tvärvändning. Snacka om att våra dräkter är bra . Vi såg havsörnen på håll och hörde korparna men mera blev det inte denna gång



 Nu i helgen har jag och Sandra tränat hämt med våra hundar på våra får. Inte lätt att få fåren stilla men lite knäckebröd så gick det bra.Efter det tog vi en promenad och det är inte klokt vad höstlikt det är ute fortfarande,trots att det är januari
Vädret har ju varit rent ut sagt skit i en hel månad nu. Så tråkigt när man vill fotografera .I lördags åkte iallafall Jag ,Maria och Martin ut på en runda och kollade lite olika ställen där vi kan fota vid bättre väder. Först var vi i fågeltonet i ösmo. Kanon torn och man såg väldigt bra runt om.
Passade där på att fota lite svanar i det gråmulna vädret


Där efter åkte vi vidare till ett jättehäftigt ställe som låg högt upp bredvid ett sund. Värsta utsikten !!!
Solen tittade fram fast långt bort i horizonten

Nästa stopp blev vid en forsande å där vi vet att havsöringen kastar sig upp på hösten, så dit ska vi och fota då. Kan bli riktigt kul 
På vägen hem såg vi godsets fina Mufflonfår och vi stannade för att fota lite
Söndagen blev inte så mycket med.Lite vallning och promenad med hundarna. På eftermiddagen gick jag,Maria och Magnus på bio och den var helt fullsatt. Vi såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jag har ju inte läst boken så jag visste inte ett dugg om vad den handlade om. Den var helt OK men inte riktigt lika rolig som jag trodde.Innan bion var Maria och jag ute och käkade pizza,fast igentligen skulle vi äta på ett annat ställe men det var stängt

I dag måndag var det vallträning hos Sanna och på vägen ut såg jag godset kronhjortar. Tog denna sagolika bild i dimman på morgonen
Hos Sanna fick vi först kämpa med lite hederligt arbete och där efter så fick vi valla. vi fick testa VP banan och Okey skötte sig ganska bra förutom på hämten som han inte kan.

Sandra och Spike gjorde fina rundor.

Självklart såg jag havsörn flera gånger och nära kom det. Ljuset är ju inte optimalt i gråvädret men kul att se dem,så är det fint väder nästa helg då ska jag,Maria och Martin åka dit och sätta oss.


1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Tack, för dina fina ord på vår hemsida! Måste vara riktigt roligt då du och Maria har så braiga kameror båda två och kan fota tillsammans. Ha nu en bra arbetsvecka! / Kram från Camilla & Orkan