måndag 30 december 2013

Örn blev vildsvin

Äntligen lite bättre väder bjöds det på i går söndag. Maria och jag hade bestämt oss för att sätta oss på span vid min åtel för att förhoppningsvis få fota lite havsörn. Vi hade på oss våra nya dräkter och det såg ju helt sjukt ut , precis som vandrande mosshögar.





Det var helt lugt vid åteln men vi såg och hörde havsörnen på väldigt långt hål ett par gånger. Inte ens en kråka kom till vår åtel. Det flög förbi några sjöfåglar och då passade vi på att fota dem.
När det gått 1,5 timme bestämde vi att vi skulle ta en paus och gå hem och fika.När sedan Maria gick ut för att röka såg hon havsörnen över viken så vi gick ner en stund till sjön. När vi stått där några minuter såg maria något som plumsade på andra sidan men brydde sig inte om  det. Efter ett tag säger jag : men vad är det där ?? Är det en älg, men efter ett tag slängde jag ur mig : Är det en krokodil???? hahahah Mara sa att det kunde vi vara jävligt överens om att det inte är. Tillslut såg vi att det var ett simmande vildsvin. Tror vi brände av några hundra kort var på svinet ,och var väldigt överlyckliga att vi fått sett detta.

Några örnar blev det inte men det var otroligt skönt att sitta ute i solen den 29 dec .

Inga kommentarer: