söndag 19 januari 2014

Nya tapeter och massa fotande

Har nu kommit igång med omtapetseringen i köket ( eller snarare Magnus som fixar) Lägger ut en bild när allt är klart .


Nya tapeter oc h då vill man ha nya gardiner,men allt blir inte som man tror.
  1. Hämtade packet på Coop, lämnade fram körkort och nr, hon blippade och när allt var klart lämnade hon fram påsen å sa . Ja tyvärr är den öppen och saknar du något får du ringa posten . VA!!!! Tittade snabbt och konstaterade att min gardiner var borta . Påsen var oxå tejpad i botten . Men va sjutton, får de verkligen lämna ut på detta vis och sedan hänvisa till posten. Jävligt sur är jag i allafall.Telefonsamtal både till posten och sedan till Jotex för att beställa nya gardiner. 

Lördagen bjöd på valltävling KM på Tottnäs . Det var mulet och snöade men väldigt trevligt ändå.Sanna som fixat med det mest måste vara väldigt nöjd då allt gick så bra. Hon hade även fixat en loge där man kunde värma sig och köpa soppa . Det var Monika som hade kokat en jättegod grönsakssoppa
Fanns även en eldstad som man kunde tina upp sina fingrar med

Maria och jag var där och fotade och jag kan säga att kameran åkte både upp i luften och ner på fälten
Anledningen var att det dök upp havsörn flera gånger

I dag har Sandra och Spike varit och vallat så kameran åkte fram igen

Vid lunch hade jag träff med Tage och vi tog en promenad med våra hundar. Alltid lika kul när man har trevligt sällskap


1 kommentar:

Camilla Hjort sa...

Härliga bilder, som vanligt!
Och vad kul det ska bli att se er nya tapet för snart kommer vi ju hem till er! Ha en bra arbetsvecka tills dess. / Kram från Camilla & Orkan